Hollen en stilstaan bij Stella fietsen

© Pr-foto Stella.

De problemen met de twee Stellafietsen, waarover we begin augustus schreven, zorgden voor twee soortgelijke reacties. Ook die wist Stella op te lossen.

Beide nieuwe problemen, die van Thea de Wit uit Oostwoud en van Daniel Brouwer, gaan over levertijden. Of beter gezegd: het niet nakomen ervan. Woordvoerder Johan Makaske van Stella keurt het niet halen van de levertijden en de communicatie erover niet goed, maar heeft er wel een verklaring voor. Na de eerste lockdown heeft Stella uit voorzorg de productie afgeschaald met flexibele arbeidskrachten. ,,We wisten immers niet wat deze uitzonderlijke coronapandemie zou brengen.’’ Maar dat bleek niet nodig, want de vraag naar fietsen explodeerde. De productie moest weer opgeschaald worden, maar dat bleek met de anderhalve meter regel op een aantal afdelingen lastig te zijn. ,,Door bovenstaande beperkingen heeft de communicatie met onze klanten zeker te wensen over gelaten en dat betreuren wij ten zeerste.’’ Daar komt bij dat de Stellafietsen in Nederland samengesteld worden met onderdelen, die uit diverse landen komen. Een ontbrekend onderdeel zorgt er al voor dat een fiets niet afgeleverd kan worden. ,,Deze situatie geldt voor de gehele fietsenmarkt. Veel fietsmerken hebben momenteel leverproblemen.’’

Terug naar de twee problemen van onze lezers. De familie Brouwer heeft de bestelling geannuleerd en De Wit heeft de fietsen na hun vakantie in Frankrijk geleverd gekregen. ,,Met een gratis extra servicebeurt en fietstassen. Als genoegdoening’’, zegt Thea de Wit. ,,Dat mocht ook wel.’’

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Net binnen