Terugbetaling van topmatras Ellen Heeringa vergt geduld

Webshops vinden kennelijk nogal eens lastig om aankoopbedragen snel terug te storten wanneer klanten een artikel tijdens de bedenktijd terugsturen. Als je als particulier een bedrag overboekt, gebeurt dat tegenwoordig binnen een seconde, maar bedrijven laten je zo maar dagen, wat heet, wekenlang wachten. Zo ook Ellen Heeringa uit Bennebroek die dat notabene bij ons zusterbedrijf GroupDeal overkomt.

Ze koopt er een topmatras, maar al na een uur liggen weet ze dat het niks voor haar is. Ze krijgt het benauwd en wordt kortademig. Tijdens de 14 dagen bedenktijd stuurt ze hem terug. Wettelijk heeft de webshop na de melding van de herroeping van de koopovereenkomst 14 dagen de tijd om je terug te betalen. De webshop mag daarmee echter wachten totdat het artikel is teruggekomen, of totdat deze bewijs heeft dat je het product terugstuurde. De webshop meldt Heeringa dat er een achterstand is en vraagt om geduld. Weer een maand verder trekken wij op haar verzoek aan de bel en dan heeft Ellen Heeringa wel binnen een paar dagen haar geld terug.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Net binnen