Puck Ruigrok uit Noordwijk heeft pech op pech met haar gerefurbishde iPhone

Puck Ruigrok uit Noordwijk heeft pech op pech met haar gerefurbishde iPhone

Een half jaar na de koop bij Telefoondiscounter, begint Puck Ruigrok uit Noordwijk te tobben met haar gerefurbishde (hernieuwde) iPhone.

Tot drie keer toe is het toestel onbruikbaar en ligt het een poos bij de verkoper. December 2019 heeft ze het helemaal gehad als de iPhone het voor de vierde keer begeeft. Ze stuurt hem op en vraagt haar geld terug plus vergoeding van alle verzendkosten, samen 563,40 euro. Dat gebeurt niet, vreemder: volgens Telefoondiscounter is het toestel niet bij hun. ’Ik ben er helemaal klaar mee en weet niet meer wat te doen’, mailt ze ons.

Wanneer wij Telefoondiscounter bellen, moeten ze eens goed kijken of haar iPhone misschien toch bij hen ligt. En warempel. Er wordt beloofd haar een andere iPhone te sturen. Maar dan meldt Ruigrok dat ze die niet wil. Ze heeft al een ander toestel gekocht en wil haar geld terug. Dat doet Telefoondiscounter niet. Over het toestel dat ze vervolgens ontvangt, is ze verbolgen. Er zitten allemaal krassen op. Ze schrijft een slechte recensie en dringt opnieuw zelf bij de verkoper aan op ontbinding. Dit keer heeft haar vasthoudendheid resultaat. Puck Ruigrok krijgt het aankoopbedrag grotendeels terug en levert het bekraste toestel weer in.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Net binnen