Telefoon klantcentrum Dijklander Ziekenhuis in Hoorn staat roodgloeiend na invoering elektronisch patiëntendossier

Telefoon klantcentrum Dijklander Ziekenhuis in Hoorn staat roodgloeiend na invoering elektronisch patiëntendossier
Hoorn

Het klantcontactcentrum van het Dijklander Ziekenhuis in Hoorn kampte dinsdag en woensdag met hevige drukte door vele telefoontjes en was daarom moeilijk bereikbaar. De wachttijd liep op tot een half uur.

De vermoedelijke oorzaak lag volgens woordvoerder Edy Klaassen bij het onlangs ingevoerde elektronische patiëntendossier. ,,Daardoor konden er donderdag en vrijdag geen afspraken gemaakt worden. We hebben klanten die toen belden deze week teruggebeld”, legt ze uit. ,,We hebben alle beschikbare mensen en telefoonlijnen ingezet en zelfs pauzes overgeslagen om de situatie recht te trekken. Het is heel vervelend voor onze klanten.” Donderdag was de wachttijd alweer korter.

De achterstallige belletjes en nieuwe verzoeken zorgden er samen voor dat het aantal contacten verdubbelde. ,,We ontvingen woensdag maar liefst 2.000 telefoontjes, terwijl dat er normaal gesproken 900 zijn.”

Purmerend

Het is de bedoeling dat telefoontjes gericht aan het Dijklander Ziekenhuis in Purmerend volgend jaar ook binnen komen bij het klantcontactcentrum. Klaassen: ,,Dat doen we pas als alles onder controle is. Dat zal op zijn vroegst eind 2020 zijn.’’

Lees ook: Dijklander Ziekenhuis werkt aan de telefonische bereikbaarheid van het klant contactcentrum: ’Wachttijd kan korter’

Het laatste nieuws.