Premium

Foute opmerking van Arriva

Foute opmerking van Arriva
Het transferium bij Nieuwe Niedorp.
© Foto Cyclomedia

Joop Koopman is - om zijn eigen woorden te gebruiken - ’op zijn pik getrapt’ door een opmerking van een medewerkster van busmaatschappij Arriva.

Koopman wil op enig moment met de buslijn Leeuwarden - Alkmaar vanaf Nieuwe Niedorp naar het eindpunt in Noord-Holland. Hij staat met anderen bij het Transferium in Nieuwe Niedorp te wachten. Dat transferium ligt aan de provinciale weg N242, die verhoogd ligt. ,,Maar de chauffeur rijdt gewoon door. Die is niet van de weg afgeweest en dat moet dus wel, anders kun je de passagiers niet oppikken.’’

Ik heb mijn beklag gedaan bij Arriva en kreeg als antwoord dat ik zelf niet te kennen zou hebben gegeven dat de bus moest stoppen. Maar dat kan helemaal niet als de bus rechtdoor over het viaduct rijdt en wij beneden staan te wachten. Ik word gewoon voor leugenaar uitgemaakt.’’

Meneer Koopman wil in eerste instantie ook financiële genoegdoening voor de kosten van de taxi die hem naar de plaats van bestemming brengt, maar ziet later in dat de vervoersmaatschappij dat niet doet: het staat in de vervoersvoorwaarden. Maar toch: die opmerking van de medewerkster van de klantenservice zit ’m dwars. En nog een keer mailen heeft geen zin, want de kwestie is voor Arriva afgedaan.

We besluiten Koopman te helpen en vragen opheldering aan Arriva in Heerenveen, waar het hoofdkantoor van het bedrijf zit. Daar laten ze er geen gras over groeien. Er komt een keurige excuusbrief en twee gratis dagretours. Koopman is tevreden.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!