Premium

Naomi (31) verdiende de kost als online marketeer. Maar ze gooide het roer om en opent een echt, offline leeratelier in Den Helder. ’Want leer is typisch een product dat je moet beleven’

Naomi de Boer, thuis tussen de tassen en het leer.
© Foto George Stoekenbroek
Den Helder

Vroeger werd er vlees verkocht, binnenkort gaan er lederwaren over de toonbank. Ze wilde haar nering eigenlijk in Haarlem inrichten, maar door een fout op de website van de makelaar kwam ze in Den Helder terecht. Louter toeval, wat telt is dat Naomi de Boer (31), ontwerper en maker van producten in leer, binnenkort een winkel opent in de stad waar ze opgroeide.

En dat is best opmerkelijk voor iemand die royaal de kost verdiende als online marketeer en e-commerce specialist. „Leer is typisch een product dat je moet beleven”, vertelt de Boer daarover. „Het is een natuurproduct dat verandert met de tijd. Ik geloof niet dat een online shop in die specifieke behoefte kan voorzien en dus denk ik dat de winkel niet uit het straatbeeld zal verdwijnen.”

Net binnen