Pieter uit Julianadorp gaat hardlopen met team voor Ronald McDonald Kinderhuizen: ’Extra stimulans om te blijven bewegen’

Pieter van Wijngaarden haalt met zijn hardloopinitiatief geld op voor het Ronald McDonald Kinderfonds.
Julianadorp

Samen met vrienden en familie doet Pieter van Wijngaarden uit Julianadorp mee aan HomeRun, een hardloopinitiatief om geld op te halen voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Op 26 en 27 juni zal hij met zijn team in 24 uur in estafettevorm een hardloopparcours van 240 kilometer afleggen.

Wat mooi dat jullie meedoen, Pieter! Hoe zijn jullie op het idee gekomen?

,,Ik ben met het Ronald McDonald Kinderfonds in aanraking gekomen rond de geboorte van mijn twee neefjes. Hun ouders hebben door omstandigheden langdurig in een Ronald McDonald Kinderhuis gelogeerd, voordat zij met hun zoons naar huis konden. Door de verhalen die zijn verteld over hoe fijn het daar was, zijn we ze blijven volgen. En toen kwam dit HomeRun-project in beeld.’’

En toen dacht je: dat moét ik doen?

,,Ja, ik houd van hardlopen en wil – zeker in deze tijd – graag in beweging blijven. Als je daar dan een mooi doel aan kunt koppelen, dan is dat een extra stimulans.’’

En dan moet je nog mensen vinden die mee willen doen.

,,Klopt. Familie en vrienden waren er gelukkig voor in. Niet iedereen hoeft trouwens te hardlopen. Er zijn ook begeleiders mee op de fiets, dat was ook een vereiste. We kunnen elkaar mooi afwisselen.’’

Dat geld ophalen lukt tot dusver aardig, aangezien jullie doel om tienduizend euro op te halen al is bereikt.

,,Ja, we mogen niet klagen. Tweede Paasdag hadden we met zijn allen al tienduizend euro opgehaald, dat bedrag was aanvankelijk ook ons doel. Mensen konden en kunnen nog steeds via de website van HomeRun doneren. Het bedrag mag men zelf bepalen. Met elk gebaar zijn we meer dan blij. Ik ben werkzaam in de makelaarswereld, ook vanuit die hoek zijn veel donaties gedaan. Dat is mooi om te zien.’’

En kan men jullie ook op een andere manier steunen?

,,We zijn een beetje rond gaan kijken bij lokale ondernemers. Zo is IJssalon De Schepper onze shirtsponsor geworden en hebben we een actie opgezet met Kaas en Jakob in Anna Paulowna. Via ons kun je een borrelpakket van ze kopen van twintig euro. Daarvan gaat twee euro naar ons project.’’ Mensen die dat willen doen kunnen een kijkje nemen op de Facebook- of Instagram-pagina van Team HJK Kinderfonds Home-Run. Via die kanalen kunnen ook ijsknipkaarten worden gekocht.