Hans van Duivenbooden kan zijn spoorvoordeelcadeaubon toch verzilveren

© Illustratie Pixabay/EduArt
© Illustratie Pixabay/EduArt
1/2

Het aanvankelijke genoegen van Hans van Duivenbooden uit Voorhout over de cadeaubon van 75 euro van de Spoordeelwinkel die hij krijgt slaat om in chagrijn.

Wanneer hij de bon na twee jaar vergetelheid opeens ontdekt en hem wil inwisselen, krijgt hij te horen dat het saldo verlopen is. Dat had hij volgens hem niet kunnen weten omdat die beperkte geldigheid nergens genoteerd staat. Hij slaat met NS aan het corresponderen, omdat hij zich niet zomaar 75 euro door de neus laat boren. Na verloop van tijd komt Van Duivenbooden tot de conclusie dat hij met zijn gemail met NS niet verder komt als deze hem laat weten de correspondentie te beëindigen. Dan vraagt hij onze hulp.

Goede ingeving, blijkt. Door onze vragen krijgt het spoorbedrijf alsnog begrip voor zijn ongenoegen en biedt hem toch drie cadeaubonnen aan van elk 25 euro. Daar is hij ’erg blij’ mee. Mooie bijvangst van dit alles, is dat NS belooft de geldigheid van cadeaubonnen duidelijk op de website te gaan zetten.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!